Genieten ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Zoë Vissering - WaarBenJij.nu Genieten ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Zoë Vissering - WaarBenJij.nu

Genieten !

Blijf op de hoogte en volg Zoë

01 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Alweer een update vanuit het mooie Suriname , het heeft weer even geduurd maar ja ook in Suriname kan je het Druk hebben.

Van maandag tot en met donderdag heb ik weer stage gelopen. Deze week werd het al weer wat drukker op de afdeling omdat de Surinaamse stagiaires klaar zijn met hun stage periode. Dus dat betekende dat we i.p.v. met 6 zusters per afdeling maar met 2 of 3 op de afdeling staan. De afdeling is zelf erg druk en het is een komen en gaan van patiënten.
De stage wordt steeds leuker en interessanter.

Op donderdag moesten wij onze fietsen weer verlengen , dus na stage naar huis gefietst met yara en daarna meteen weer naar het centrum gefietst met z’n 3en om de fietsen te verlengen. De fietsen hier hebben wat te verduren met al die gaten en hobbels in de weg , maar gelukkig werden ze nog goed gekeurd. Het van mij is wat hoger gezet en de banden goed opgepompt , dus ik kan er weer tegenaan. Het enige jammere is dat onze zadels afgeven op onze witte werkbroeken.. maar gelukkig bestaan er plastic zakjes! In de avond hebben we verder niks gedaan omdat we vrijdag om 08.15 al bij een afspraak moesten zijn om ons visum te verlengen.

Vrijdag ging dus al vroeg de wekker, wij op de fiets naar de afspraak voor ons visum. Gelukkig is het dichtbij en waren we er zo. Na een lange tijd wachten waren we eindelijk aan de beurt en konden we alle papieren inleveren. Maar ja niets gaat bij ons zoals het moet gaan natuurlijk en er moesten nog weer een aantal zaken aangepast worden in de computers voor dat alles rond was. Eindelijk dachten we er van af te zijn en dat alles geregeld was maar we moeten nog een keer weer terug komen om het uiteindelijke visum tot januari op te halen. Na de afspraak zijn we eerst weer naar huis gegaan en hebben we even een broodje gegeten. Later in de middag zijn we met de bus naar het centrum geweest om hangmatten en rugtassen te kopen voor onze trip van zaterdag en zondag.
Ik heb een mooie 2 persoons hangmat gekocht.

Zaterdag was het dan zover, We gingen op Trip! We zouden naar Brownsberg gaan en naar stone Island. Maar onze gids / vriend van de groep / kok was ziek en had waarschijnlijk een ‘muggenziekte’ opgelopen , daarom gingen er ook nog andere mensen mee van de groep waar we altijd mee om gaan hier. Super gezellig. om half 9 moesten we verzamelen bij ’t Vat in het centrum. Toen we aankwamen moesten we nog eventjes wachten op ons vervoer maar toen kon avontuur beginnen. Onderweg hebben we nog iemand opgehaald en de laatste boodschappen gedaan voor het weekend. Na ongeveer 2.5 uur kwamen we aan bij het mooie Brownsberg. We kwamen over een mooi stijl weggetje met allemaal gaten de bult op. En eenmaal boven stapten we uit en konden we eigenlijk alleen maar genieten van de rust en de natuur. Echt genieten en dan hadden we nog niks gedaan.
Eenmaal bij ons hutje hebben we de spullen uitgepakt en wouden wij onze hangmatten ophangen , maar natuurlijk waren wij iets vergeten … Touw om onze hangmatten op te hangen. Erg jammer weer. Later op de avond zouden er nog een paar vrienden komen dus die zouden ook touw voor ons mee nemen.
Verder heb ik een bos/jungle wandeling gemaakt en verder genoten van het mooie uitzicht en gewoon even helemaal niks gedaan. in de avond kwam de rest met de barbecue en de rest van de spullen. Meteen gezellig , muziek aan , drankje erbij en hangmatten ophangen.
Het eten was natuurlijk weer helemaal Super en smaakte erg goed. Na het eten hebben we het kampvuur aangemaakt en hebben we heerlijk gezeten met een drankje er bij en veel gezelligheid. Ook hebben we die avond een aap gezien in de bomen vlakbij ons. Echt bijzonder.
Zondag hebben we weer lekker ontbeten en toen hebben we ons klaar gemaakt voor een wandeling naar de watervallen. Het was een mooie maar toch wel een uitdagende tocht naar beneden. Op een gegeven moment moesten we over een boomstam heen om naar het volgende punt te komen. Dus ik loop niets vermoedend samen met nog iemand over de boomstam heen tot dat diegene voor mij zijn stok laat vallen en begint te rennen en mij vertelt dat daar een grote slang zit. dus hup Zoë kijkt nog een keer achterom om de slag te bekijken en besluit dan om dan toch ook maar weer een stukje terug te rennen!
Toen die weer weg was konden we weer verder en kwamen we uiteindelijk na een flinke afdaling bij de watervallen aan. Aangezien we het toch zo warm hadden zijn we met zn allen heerlijk onder de waterval gaan staan. Wel koud maar ook wel weer een lekkere verkoeling.
Na eventjes daar te zijn geweest kon onze terugreis naar het hutje weer beginnen. Want ja wie naar beneden gaat moet ook weer omhoog , het was een beste uitdaging en ik kon merken dat ik een tijdje niet meer naar de sportschool ben geweest maar we hebben het gehaald.
Eenmaal terug bij het hutje hebben we helemaal niks gedaan , een beetje hangen in onze hangmatten , eten en lekker genieten van de zon.
We zijn uiteindelijk niet meer naar stone Island geweest omdat de gids zich echt niet goed voelde , maar we gaan nog een keer en dan gaan we wel alles doen wat we nu niet gedaan hebben, we hebben dus nog wat te goed.

Het was echt een super mooi en gezellig weekend! Echt genieten.

Volgende week weer een verslag , want a.s. zaterdag staat er weer een tripje op het programma.

X

• 02 Oktober 2014 - 20:52

Fokko & Toos:

Zo te lezen heb je het erg naar je zin en gemiet je er lekker van
    het is een geweldige ervaring. We skypen wel weer.