week 7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Zoë Vissering - WaarBenJij.nu week 7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Zoë Vissering - WaarBenJij.nu

week 7

Blijf op de hoogte en volg Zoë

13 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

en we zijn al weer in week 7. de tijd vlieg voorbij hier.

de scholen hier in Suriname zijn weer begonnen en dat kan je merken. de eerste paar weken hier kon je in de ochtend gewoon rustig fietsen en er waren niet heel veel mensen op staat om 06.00 in de ochtend. maar nu de scholen weer begonnen zijn is het echt super druk op de weg en het fietsen is dus ook een stukje gevaarlijker. maar gelukkig kunnen we goed fietsen en op de heenweg is er een 'fietspad' waar je wel veilig kan fietsen. ik ben wel benieuwd hoe lang mijn fiets het nog vol gaat houden aangezien ik het idee heb dat de gaten en hobbels in de weg per dag groter worden. eigenlijk zouden we de fietstocht een keer moeten filmen , maar ik denk niet dat dat helemaal goed komt tussen alle auto's en het drukke verkeer. het zal er vast grappig uit zien 2 van die Bakra's op de fiets die als ze moeten afslaan gewoon mee rijden in de file en net doen alsof ze een auto zijn.

verder zal ik eens vertellen wat ik gedaan heb per dag

maandag: maandag heb ik stage gelopen en in de avond ben ik met iemand anders uit Nederland die hier werkt begonnen met dansles. we dansen nu 2 keer in de week hier. de 1e les was echt leuk en ik ben blij dat ik nu weer begonnen ben met dansen.

Dinsdag: dinsdag ook weer stage gehad , en een spierpijn dat ik had van de vorige dag ! niet normaal. in de avond heb ik verder niks meer gedaan.

Woensdag: woensdag ook weer stage , en in de avond zouden we weer gaan dansen maar dat was pas om 22.00 dus ben ik van tevoren nog even bij haar langs geweest en hebben we lekker gegeten en gezeten. eenmaal aangekomen bij club Touche bleek dat de club dicht was i.v.m. een nationale feest/vrije dag a.s. vrijdag. erg vreemd. dus toen maar weer de taxi gebeld en naar huis gegaan. wel jammer maar aangezien ik er toch weer vroeg uit moest voor stage was het ook niet heel erg.

Donderdag: Donderdag was de laatste stage dag van de week , altijd een fijne dag. deze dag was iets rustiger maar alsnog wel weer leuk. om 3 uur was ik vrij en zijn we naar huis gefietst. rond half 4 was ik thuis en moest ik mij snel douchen en omkleden want ik ging op trip. om 5 uur gingen we verzamelen. de trip ging dit keer naar Marinalex. we hebben weer geslapen in onze hangmatten en voor de rest lekker gegeten en gezwommen. gewoon een relax tripje in een mooie omgeving met gezellige mensen. vrijdagavond gingen we weer naar huis.

Vrijdag: toen ik weer terug was van de trip ben ik met de dames naar het centrum geweest om wat te drinken en daarna hebben we nog even aan de waterkant gezeten. het was vandaag Marronfeest in de stad , maar omdat ik pas laat thuis was en dus ook pas laat in het centrum was het al afgelopen. jammer maar helaas , er komen nog wel meer feesten.

Zaterdag: zaterdag zijn we naar de dierentuin geweest , mooie dieren gezien. na de dierentuin zijn we nog naar het centrum geweest om nog wat dingetjes te zien zoals Fort Zeelandia en het I Love SU bord te zien. in de avond zijn we nog wat gaan eten. in de avond hebben we ergens gezeten met de groep en wat gedronken.

Zondag: vandaag heb ik weer even geskyped met familie en zijn we alleen even naar de Hermitage mall geweest om nog wat boodschapjes te doen en hebben we hier ook gegeten. vanavond maar weer vroeg op bed want morgen gaat de wekker weer om 20 over 5.


verder heb ik nog een klein verzoekje ... voor mijn stage in het ziekenhuis moet ik aan het einde een cadeau geven aan het ziekenhuis. ze hebben hier nog zo veel luxe als hier in Nederland en alle hulp en materialen zijn dus erg nodig. ik ben nu al aan het oriënteren voor wat ik het ziekenhuis ga schenken. Dus mijn vraag is ... Wie o Wie wil mij helpen om het ziekenhuis een mooi geschenk te kunnen geven ? dit kan in vorm van een kleine Donatie , Alle beetjes helpen!
Ik zal de mensen die mij willen helpen op de hoogte houden , en ook vertellen wat ik het ziekenhuis dan ga schenken.

Voor meer informatie :

zoevis@hotmail.nl
0639811926

ik heb hier whatsapp in huis , dus een appje of een mailtje ontvang ik wel en zal hier ook zo snel mogelijk op reageren.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zoë

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 5695

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 03 Januari 2015

Stage Suriname

26 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: