Stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Zoë Vissering - WaarBenJij.nu Stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Zoë Vissering - WaarBenJij.nu

Stage

Blijf op de hoogte en volg Zoë

07 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Op maandag 1 september was het dan zover. De eerste Stage dag was aangebroken. Om 7.00 in de ochtend werden yara en ik verwacht in het ’S Lands Hospitaal in Paramaribo. Dus om 05.15 opgestaan om vervolgens om 06.00 op de fiets te zitten. Eenmaal aangekomen na een warme fietstocht met veel obstakels in en om de weg hebben wij ons gemeld bij de afdeling waar wij het gesprek zouden hebben. We moesten even wachten want de mevrouw waar mee wij het gesprek hadden was nog niet aanwezig. Een kwartiertje werd een half uurtje en een half uur werd een uur wachten. Toen mevrouw er eindelijk was werden wij welkom geheten in Suriname en in het ziekenhuis. Er was helaas geen tijd voor een rondleiding i.v.m. personeels tekort. We werden voorgesteld aan de hoofdzuster die ons het een en ander zou gaan vertellen over de afdeling. Maar omdat het maandag ochtend was hadden ze het erg druk en moesten wij dus weer even wachten. Voordat wij op de afdeling waren was het al 09.00. eenmaal op de afdeling werden wij verdeeld over 4 afdelingen , 2 mannen afdelingen en 2 vrouwen afdelingen. Ik stond zelf eerst bij de mannen en Yara bij de vrouwen. Op de afdeling werden we voorgesteld aan een zuster en toen konden wij aan de slag , tenminste .. dat dachten wij. We kwamen namelijk op het rustigste moment van de dag binnen en dus was er niet veel te doen. uiteindelijk heb ik de dossiers van de mensen maar gelezen om zo wat meer te weten te komen van alle mensen en de verschillende ziektebeelden. verder op de dag ben ik gewoon op onderzoek uit gegaan in het ziekenhuis en ik heb zo veel mogelijk gekeken bij verschillende handelingen en onderzoeken.
De rest van de week stond ik op de vouwen afdeling.
De eerste indruk van deze stage is erg chaotisch , maar zolang je je aan kan passen aan de omgeving , de mensen en het werktempo komt het wel goed.