En we gaan nog niet naar huis..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Zoë Vissering - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Zoë Vissering - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis.....

Blijf op de hoogte en volg Zoë

26 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

het is al weer even een tijdje geleden dat ik een verslag heb geschreven over mijn leven hier in Suriname , maar ik heb het dan ook best wel druk gehad.

Vorige week had ik nog een ' normale ' week op stage , verder geen bijzonderheden. gewoon van maandag tot en met donderdag stage gelopen en op donderdag avond weer uit geweest bij Havanna Lounge. vrijdag hebben we verder niet zo veel gedaan en op zaterdag en zondag zijn we op trip geweest naar Carolinakreek , we hadden een erg gezellige groep waar we ook al vaker mee op trip zijn geweest. toen we aankwamen was er weer eens een familie dag en er waren dus geen 'hutjes' beschikbaar om onze hangmatten in te hangen en onze spullen neer te zetten , dus hebben we eerst maar onze hangmatten tussen de bomen gehangen en zijn daar eerst even gaan zitten. later moesten we toch nog wachten op het hutje dus zijn we eerst gaan voetballen en zwemmen. daarna zijn we gaan koken en waren de meeste mensen al weer weg dus hebben we 1 hutje gebruikt voor het slapen en 1 hutje gebruikt om lekker te zitten , drinken en te dansen.
de volgende dag hebben we ook weer lekker rustig aan gedaan en ook weer wezen zwemmen en gewoon genieten van de rust.

afgelopen week was het dan eindelijk zo ver .. de laatste week op de Interne Afdeling. we zouden deze week eigenlijk ook moeten werken van maandag t/m donderdag maar omdat donderdag een feest was van de Hindoe's was het een vrije dag voor ons. deze week heb ik nog in de behandelkamer gestaan met de medicijnen regelen , en ik heb nog een dag mee gelopen op de afdeling Oncologie. dit was erg interessant om ook nog eens te zien. op Woensdag hebben we dan afscheid genomen van de collega's en hadden we Weekend!
op woensdag avond ging ik eerst nog trainen ( dansen) in Touche en daarna zijn we met z'n allen op de party bus gegaan , 2 van onze vrienden waren namelijk jarig en hadden dit geregeld. Erg gezellig. nadat we van de party bus afkwamen zijn we verder gaan feesten in touche. donderdag overdag heb ik helemaal niks gedaan en in de avond ben ik naar de bioscoop geweest , en later op de avond zijn we nog weer naar Havanna lounge geweest. we zijn hier niet heel erg lang gebleven want al onze energie was best op.
vrijdag hadden we weer een afspraak om ons visum te verlengen , maar je raad het bijna al .. we moeten nog weer een keer terug komen om het visum op te halen ... 3 keer is scheepsrecht telt hier dus niet. nadat we daar waren geweest zijn we doorgefietst richting het centrum omdat we onze fietsen weer moesten laten verlengen. onderweg zijn we gestopt bij zus & zo om even wat te eten en te drinken.
vrijdag avond ben ik lekker thuis gebleven.
Zaterdag hebben we het huis schoongemaakt en boodschappen gedaan en verder ben ik in de avond met nog wat andere mensen wezen bowlen en nog even naar de waterkant geweest.
vandaag heb ik even helemaal niks gedaan , lekker uitrusten en voorbereiden op een nieuwe week stage op een nieuwe afdeling , De afdeling Gynaecologie. ik ga daar 4 weken stage lopen ( eigenlijk 3 week want ik heb 1 week vakantie) en daarna nog weer 4 weken op de afdeling Chirurgie.

ik heb zijn in de nieuwe uitdaging en ik zal binnenkort wel even weer laten weten hoe de eerste week gegaan is.

verder heb ik nog een klein verzoekje ... voor mijn stage in het ziekenhuis moet ik aan het einde een cadeau geven aan het ziekenhuis. ze hebben hier nog zo veel luxe als hier in Nederland en alle hulp en materialen zijn dus erg nodig. ik ben nu al aan het oriënteren voor wat ik het ziekenhuis ga schenken. Dus mijn vraag is ... Wie o Wie wil mij helpen om het ziekenhuis een mooi geschenk te kunnen geven ? dit kan in vorm van een kleine Donatie , Alle beetjes helpen!
Ik zal de mensen die mij willen helpen op de hoogte houden , en ook vertellen wat ik het ziekenhuis dan ga schenken.

Voor meer informatie :

zoevis@hotmail.nl
0639811926

rekening nummer : NL89INGB0009231751

ik heb hier whatsapp in huis , dus een appje of een mailtje ontvang ik wel en zal hier ook zo snel mogelijk op reageren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zoë

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 5699

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 03 Januari 2015

Stage Suriname

26 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: