week 3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Zoë Vissering - WaarBenJij.nu week 3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Zoë Vissering - WaarBenJij.nu

week 3

Blijf op de hoogte en volg Zoë

15 September 2014 | Suriname, Paramaribo

En alweer een week voorbij. Deze week weer vier dagen stage gehad. De stage begint al steeds meer te wennen. Het contact met de andere zusters wordt steeds beter en gezelliger en ook het contact met de begeleider is nu goed. Ik ben deze week begonnen met mijn stage opdrachten en ik mag ook steeds meer handelingen zelf uitvoeren. Dus ik zit nou niet meer de hele dag te wachten tot er weer wat te doen is. Maar toch blijft je je elke dag weer verbazen over dingen die je tegen komt hier in het ziekenhuis. De hygiëne is hier echt niet te vergelijken met Nederland en je moet hier ook creatief zijn met de spullen die je wel of niet hebt. Het fietsen van stage naar huis en andersom gaat verder ook prima. Alleen de terug weg is meestal erg warm en als je dus thuis komt meteen maar onder de koude douche.
Voor de rest is het hier erg warm. Meestal boven de 30 graden met soms een regenbui. Het is hier nu officieel de droge tijd , maar het weer is hier ook een beetje in de war. We hebben bijna elke week wel een paar regenbuitjes. Behalve afgelopen donderdag. Toen yara en ik klaar waren met onze dienst zaten we bij de overdracht en ik zei tegen yara , ‘ Ik denk dat het zo gaat regenen ‘. Dus ik voor dat ik naar buiten ging had ik de meeste spullen die in mijn tas zaten in een plastic zak gedaan. En maar goed ook ! toen we net begonnen te fietsen begon het me toch te regenen alsof ze alles van het afgelopen jaar verzameld hadden en in 1 keer naar beneden gooiden. Natuurlijk had het al geen zin meer om te schuilen , dus wij maar stoer op ons fietsje in ons witte zusterpak door de regen heen. Op een gegeven moment zag je niet eens meer waar je fietste , dus tja dan maar midden op de weg fietsen. Toen wij eindelijk thuis kwamen en onze fietsen binnen het hek hadden gezet stopte het natuurlijk met regenen. Helemaal doorweekt kwamen wij dus weer thuis aan. Maar eigenlijk vond ik het niet eens erg , even afkoelen. donderdag avond hadden wij onze 2e intervisie gesprek met onze mentor en later zijn wij nog uit geweest naar de Havanna Lounge waar het altijd gezellig is. Vrijdag hebben wij overdag eigenlijk helemaal niks gedaan en in de avond hebben wij boodschappen gedaan bij de Choi’s. zaterdag hadden wij het leuke idee om met de bus naar White Beach te gaan. Dus met goede moed gingen wij met de bus naar het centrum. En ja dat ging in een keer goed. Maar in het centrum hebben wij de verkeerde bus gepakt. Dus we hebben een leuk ritje gemaakt door Paramaribo. Gelukkig kost het hier niks dus het was niet zo erg. De bus kost hier 1.25 srd . als je dar deelt door 4 ongeveer heb je euro’s. eenmaal weer terug in het centrum hadden we gelukkig de goede bus gevonden. Maar we moesten nog wel even wachten want de bussen vertrekken pas als de bus vol zit. na ongeveer een rit van een uur kwamen wij aan bij White Beach. Maar ja … bij ons kan natuurlijk nooit wat normaal gaan want White Beach was die dag afgehuurd voor een familie dag feest voor de Politie. Net toen we weer terug wouden gaan en wachten op de bus terug kwam er een mevrouw naar ons toe die ons wees op een andere plek aan het water waar we wel mochten zitten. Eenmaal daar aangekomen werden wij niet zo vriendelijk behandeld door de eigenaar. Dus daar waren wij ook al weer snel flauw van. Na een hele tijd wachten en 2 bus ritten verder waren wij ongeveer rond half 6 weer thuis. De dag verliep helaas wat anders dan verwacht , maar het was wel een gezellige dag. Vandaag ( zondag) zijn wij op zoek gegaan een zwembad hier in de buurt. Die hebben wij ook in een keer gevonden. Maar dat bleek een privé iets te zijn. Dus dachten wij we gaan nog even naar het winkelcentrum … maar die was natuurlijk ook dicht , behalve de Mac Donalds. Dus hebben we daar nog even gezeten en toen zijn we maar weer naar huis gefietst.
Morgen begint de 3e stage week , dus volgende week weer een update over mijn belevenissen.

X






  • 15 September 2014 - 19:12

    Fokko & Toos:

    Wij zijn blij dat je het naar je zin hebt. Geniet er maar lekker van
    Deze ervaring nemen ze je niet meer af. Veel plezier. Xx
    Van Fokko & Toos

  • 18 September 2014 - 09:28

    Jannie Manting:

    Hallo Zoë,
    Leuke verhalen! Nog veel plezier en succes op jouw stageplek!
    Groetjes Jannie

  • 20 September 2014 - 09:09

    Toos &fokko:

    Hè meid je was echt een verzopen katje maar je weet nu wel hoe de bussen daar werken leuk dat je al wat meer mag doen maar kan je een beetje tegen die hitte is het ook leuk samen met die meisjes. Maar je hebt daar wel leuke uitgaan gelegenheid hè ik ga mooi je verslagen lezen vind het hardstikke leuk veel plezier daar schat Toos en Fokko

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zoë

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 5696

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 03 Januari 2015

Stage Suriname

26 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: